fredag 2 november 2012

På västfronten intet nytt

Tja... varför så tyst på bloggen? Inte mycket att skriva om just nu.
Veckan har gått i ordergivningens tecken i samband med Battle Forge. Dvs jag har varit väldigt lite på skolan.
Battle Forge gick bra och idag hade vi det sammanfattande provet (vilket också gick bra) för kompaniskedet. Skedet avslutas officiellt på måndag med utvecklingssamtal och halvtidsbetyg innan vi byter klasser och lärare.
 
 En i vår klass klarade inte Battle Forge och blir recycled, dvs får göra om kompaniskedet. När man väl har blivit skickad på kurs här så går man den kursen tills man klarar den. Man flyttas helt enkelt över till kursen som kommer efter. Så i hans fall kommer MCCC vara 8 månader lång istället för 6.
Totalt har jag hört om 4 som råkat ut för detta. Det kan vara fler. Och ett gäng som var på gränsen. I sådana fall är policyn att hellre fria än fälla.
Jag har funderat en hel del över hur mycket måttstocken skiljer sig för oss utlännningar. Officiellt inte alls, men jag tror att det ska till myyycket innan man ger nån av oss ett NO GO på nåt av de kurskritiska momenten. Däremot så tror jag att vi bedöms lika som alla andra för betygen över godkänt.
Hur som helst så gör de flesta av oss utlänningar rätt bra ifrån oss, även om det finns endel stolpskott naturligtvis. Dessa blir på nåt sätt godkända ändå, så det får en ju att undra lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar