tisdag 28 augusti 2012

Block A1 snart klart

Gjorde min OPORD brief idag. Det gick ganska bra. Problemet är bara att det tog för lång tid. För mig som för alla andra; tror inte vi haft en enda som hållit tiden än. Vi har 45 min på oss att komma till våran Decisive Point. Vad som ska briefas innan dess är inte valfritt utan det finns en mall  som skall följas.
Det finns två varianter att krympa tiden;
1 prata snabbare
2 minska detaljerna
Den första varianten är svår, jag är ju svensk för bövelen...
Den andra är vansklig för saknas för många eller fel detalj så dras det för många poäng...

Vad vi fått för poäng eller "grade" på briefen har vi inte fått veta än. Om vi får det innan examen vet jag inte heller. Men det visar sig väl.
Allt poängsätts. Så här långt har det gått rätt bra på de tre Quis vi haft, men de har å andra sidan inte varit så svåra:
Test metodiken består av 1X2 frågor, fill-in-the gap, rita en symbol eller svara på en fråga med en enkel mening.
Fast å andra sidan måste man plugga rejält för att nöta in allt. Oftast olika minnesramsor eller definitioner. Och jag antar att det också representerar någon form av kunskap...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar