söndag 5 augusti 2012

Field Studies Program part 2

Så. Åter i "hemstaden" Columbus efter en stentuff helg i "fält". Innehållet den här gången var som tidigare; guidade turer på intressanta och ointressanta platser, gratis lunchbuffér, hotellnätter, solsken och bad. Platsen var Savannah. En liten otroligt vacker stad vid Atlantkusten.

Tybee Island. Närmare 30 grader i vattnet, ett par km sandstrand...
Precis som förra gången så var själva organisationen av resan under all kritik. Ms R som håller i det hela är inte riktigt byxad att valla runt knappt hundra officerare. Inte ens grundläggande information som återsamlingsplatser och tider klarar hon av att sprida och/ eller hålla. Med följden att vi oftast satt och väntade i bussen. Folk var riktigt irriterade bitvis. Och med folk menar jag faktiskt mest de andra. Jag är riktigt imponerad av mig själv hur väl jag ändå tog det hela. Det är bara att Le och vinka!

Den enda gången jag lackade ur ordentligt var när vi hade ätit lunch i lördags. Då kom vi inte iväg efteråt för det var några slapp-taskar till officerare från varmare länder som inte betalade sina öl och Redbull. Eller så försökte personalen blåsa oss. Jag vet inte, men det var först två öl och två Redbull. När jag med tydligt visat missnöje ;-) klarade ut att jag betalar det hela så vi kan komma iväg så var det bara två Redbull till det facila priset av totalt 2 dollar och 75 cent som skulle betalas.
Märkligt.
När vi efter lunchäventyret kom tillbaka till hotellet så hade jag och familjen en fantastisk kväll i stan med Sushi, några kalla öl, glass och härlig atmosfär!
Kursfoto från avslutningen på IMSO prep Course i torsdags



2 kommentarer:

  1. Le och vinka är vi ju ganska tränade på ;)
    /Johan L

    SvaraRadera
  2. Tur att du är välbetald!
    /Jägarjonsson

    SvaraRadera