lördag 8 september 2012

Omstrukturering

Jag läser med fasa blogginlägg och reaktioner på tordagens omstruktureringsbesked. Det är fan så att man vill gråta. Och då kan jag ändå säga att jag är mycket nöjd för egen del med min nya befattning. Som för övrigt är ungefär densamma som tidigare.
Men på det stora hela; får det verkligen gå till så här? Är det inte olagligt eller nåt?? I vilket fall är det omoraliskt och fel!
Jag ser ett system som påminner om det amerikanska närma sig med stormsteg. Och det är inte bättre, utan bara annorlunda. I bästa fall....

1 kommentar:

  1. Hej!

    Man sätter nu Fänrikar som kommer direkt från skolan som plutonchefer och de tidigare rutinerade plutoncheferna som ställföreträdare alt gruppchefer. Avsikten tror jag är att efterlikna det amerikanska systemet. Min fråga till dig. Placerar jänkarna så kategoriskt ut nyblivna fänrikar utan annan erfarenhet än skolan som plutonchefer. Finns det inga instegsbefattningar alls?

    Peter

    SvaraRadera